.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
احیای تنها کارخانه‌ «گونی‌بافی» کشور

شمال نیوز: رئیس هیئت مدیره کارخانجات نساجی مازندران از احیای تنها کارخانه گونی‌بافی کشور در مازندران خبر داد.
به گزارش شمال نیوز، مجید میرجعفری صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه امروز کارخانجات نساجی مازندران مشکلاتی دارد که نیازمند کمک دولتمردان و تلاش برای خلق حماسه اقتصادی در این شرکت است، اظهار داشت: مهم‌ترین دغدغه امروز نساجی، تمدید ال سی و اصلاح ساختار انسانی است که در بخش انسانی با دو اصلاح مالی و پرسنلی، کار آغاز شد.

وی افزود: همه ماشین‌آلات فعال در حال حاضر با بیش از 75 درصد و برخی بنا بر محصولی که تولید می‌کنند تا 98 درصد مشغول به کار هستند و چند ماشین‌آلات هم در حال آماده‌سازی است تا ظرفیت تولید پارچه به 35 تا 40 هزار متر در روز افزایش یابد.

میرجعفری با تاکید بر راه‌اندازی بخش بافندگی کارخانه تا پایان تیرماه خاطرنشان کرد: قسمت ریسندگی به علت تحریم در مضیقه قطعات یدکی است با این حال بیش از یک میلیارد تومان قطعات یدکی وارد کارخانه شده و بیش از سه میلیارد تومان دیگر نیز برای رسیدن به حداکثر ظرفیت تولید نخ باید قطعات وارد کنیم.

رئیس هیئت مدیره کارخانجات نساجی مازندران با تاکید بر حفظ شرایط جاری شرکت و آماده‌سازی خطوط تولید ابراز داشت: در مرحله نخست، 37 دستگاه ماشین بافنده با آخرین استانداردهای روز اروپا به همراه سالن بخش بافندگی در حال آماده سازی است.

وی با اشاره به جذب نیروی انسانی تصریح کرد: ما در این شرکت دیگر افراد توصیه‌ای نداریم که باعث بالا رفتن هزینه‌های سرباری شرکت بودند بلکه افراد توانمند با ممیزی انتخاب شده و این پرسنل قراردادی هستند که قراردادهایشان ماهیانه تنظیم می‌شود.

احیای تنها کارخانه گونی بافی ایران

میرجعفری از احیای مجدد کارخانه‌گونی بافی قائمشهر در صورت گشایش ال سی خبر داد و افزود: خط ریسندگی کارخانه گونی بافی مازندران که انحصارا تنها شرکت موجود در ایران است با بهره‌مندی از تکنسین‌های بومی قائمشهر بعد از 17 سال، با هزینه بیش از 150 میلیون تومان راه‌اندازی می‌شود که در دو مرحله 43 ماشین منتقل شد.

وی با تاکید بر عالی بودن خطوط ریسندگی کارخانه نساجی مازندران اظهار داشت: به دلیل تحریم و شرایط اقتصادی خطوط تولید نخ از هشت تن به 3.5 تن در روز رسید.

میرجعفری یادآور شد: در خط ریسندگی چهار ماشین در حال کار و چهار خط دیگر تا پایان مرداد آغاز به کار می‌کند.

وی اذعان داشت: ولی ظرفیت تولید نخ در واحد ریسندگی با آمدن ماشین آلات از آلمان به 65 تن در روز می‌رسد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش درباره عدم گشایش ال سی و مشکلات موجود در شرکت تصریح کرد: هیچ اقدام مثبتی برای گشایش اعتبار اسنادی از سوی بانک ملی انجام نشد.

میرجعفری همچنین خاطرنشان کرد: در مرحله کاری افزایش سرمایه وعده داده شد تا ظرف یک هفته آینده مشکلات حل شود.

رئیس هیئت مدیره کارخانجات نساجی مازندران با بیان اینکه این شرکت زیان انباشته سنگینی دارد که مشمول ماده 141 قانون است که بر اساس این ماده شرکت‌هایی که زیان انباشته و سنواتی‌اش بیش از 50 درصد دارایی‌اش باشد مکلف به انحلال و یا اصلاح ساختاری افزایش سرمایه می‌شود، این شرکت به جهت مشمولیت با آورده‌های سرمایه‌گذار ترک «هولوسی» نیازمند کمک بسیاری از سوی مسئولان است که فرماندار قائمشهر قول این همکاری را داده است.

وی همچنین یادآور شد: صندوق ذخیره ملی از 130 میلیون یورو بابت گشایش  ال سی تنها 27 میلیون یورو را پرداخته و 104 میلیون یورو از تعهدات بانک ملی همچنان معوق مانده است که اگر ال سی گشایش نیابد سوله‌ها تکمیل و راه‌اندازی نخواهد شد.

میرجعفری تعداد نیروی انسانی مشغول به کار شرکت را 400 نفر اعلام کرد و افزود: مطالبات پرسنل بازنشسته اعم از حقوق و سنوات و بخشی از پرسنل شاغل که حقوق سنوات طلب دارند بیش از 12 میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذار ترک 106 میلیارد تومان تاکنون سرمایه آورده است، تصریح کرد: تاکنون هیچ قدمی برای «هولوسی» برداشته نشد، من هم کارم را به جد ادامه می‌دهم ولی این وضعیت همه را اذیت می‌کند. /ف

/فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.116 seconds.